Μενού Κλείσιμο

Για αγόρια ή για κορίτσια;

enotita

Θεματική Ενότητα

Ισότητα φύλων / ταυτότητες φύλων

age group

Ηλικιακή Ομάδα

9+

teamwork

Μέγεθος ομάδας

8+

time

Διάρκεια

60 λεπτά

Ylika

Υλικά

Μολύβι και χαρτί

perigrafi

Περιγραφή δραστηριότητας

Πηγή: Compasito, Εγχειρίδιο εκπαίδευσης στα ανθρώπινα δικαιώματα για παιδιά, δραστηριότητα με τίτλο “Τι μου αρέσει και τι κάνω”, σελ. 189

Κριτήρια επιλογής: Η δραστηριότητα αυτή καλό είναι να πραγματοποιείται με ομάδες μαθητών αφού έχουν προηγηθεί συζητήσεις και δραστηριότητες γύρω από ζητήματα φύλου και αφού έχουν σε ένα βαθμό αναθεωρήσει τις στερεότυπες αντιλήψεις που επικρατούν για τα φύλα. Αποτελεί μία ευκαιρία οι μαθητές να γνωρίσουν τις επιθυμίες και τις συνήθειες των συμμαθητών τους, να μοιραστούν τις σκέψεις τους με την ομάδα και να αποβάλουν από τη συνείδησή τους τυχόν εσωτερικές συγκρούσεις.

Προσαρμογές: Καμία προσαρμογή

Περιγραφή δραστηριότητας

Κάθε παιδί γράφει σε ένα χαρτί ένα πράγμα που κάνει και του αρέσει, ένα πράγμα που κάνει αλλά δεν του αρέσει, ένα πράγμα που θα ήθελε να κάνει αλλά θεωρείται “κοριτσίστικο” (τα αγόρια) / ένα πράγμα που θα ήθελε να κάνει αλλά θεωρείται “αγορίστικο” (τα κορίτσια)  και αντίστοιχα ένα “αγορίστικο” ή “κοριτσίστικο” πράγμα που δεν κάνει ούτε και θα ήθελε να κάνει.

talk balloon

Συζήτηση και αξιολόγηση

Μετά τη δραστηριότητα συζητάμε:

  • Τι συνέβη; Πώς νιώσαμε;
  • Από πού προέρχεται η άποψη που έχουμε για τα αγόρια και για τα κορίτσια;
  • Υπάρχουν άλλες προσδοκίες για τα αγόρια και άλλες για τα κορίτσια στην κοινωνία; Γιατί;
  • Μας περιορίζουν αυτές οι αντιλήψεις; Σε ποιες περιπτώσεις;
  • Μπορούμε να αλλάξουμε τις αντιλήψεις και τις συμπεριφορές μας;
  • Πώς μας φαίνεται μία γυναίκα να οδηγεί φορτηγό; Ένας άντρας να μένει στο σπίτι και να φροντίζει τα παιδιά;
Κατεβάστε το αρχείο:  Για αγόρια ή για κορίτσια