Μενού Κλείσιμο

Τα δικαιώματα του κουνελιού

enotita

Θεματική Ενότητα

Δικαιώματα του Παιδιού

age group

Ηλικιακή Ομάδα

5+

teamwork

Μέγεθος ομάδας

8+

time

Διάρκεια

30 λεπτά

Ylika

Υλικά

Πίνακας και μαρκαδόροι

perigrafi

Περιγραφή δραστηριότητας

Πηγή: Compasito, Εγχειρίδιο εκπαίδευσης στα ανθρώπινα δικαιώματα για παιδία, δραστηριότητα με τίτλο “Δικαιώματα του Κουνελιού”, σελ. 151

Κριτήρια επιλογής: Η δραστηριότητα εισάγει στην εκπαίδευση παιδιών προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας τις έννοιες των δικαιωμάτων του παιδιού και των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.

Προσαρμογές: Καμία προσαρμογή

Περιγραφή δραστηριότητας

Ζητάμε από τα παιδιά να σκεφτούν τι χρειάζεται ένα κουνέλι για να είναι ευτυχισμένο. Γράφουμε όλες τις απαντήσεις των παιδιών σε έναν πίνακα. Έπειτα ζητάμε από τα παιδιά να μας πουν τι χρειάζεται ένα παιδί για να είναι ευτυχισμένο.

Συζήτηση και αξιολόγηση

Μετά τη δραστηριότητα συζητάμε:

  • Ποιος είναι υπεύθυνος να εξασφαλίζει όσα έχει ανάγκη το κουνέλι;
  • Ποιος είναι υπεύθυνος να εξασφαλίζει όσα έχει ανάγκη το παιδί;
  • Οι απαντήσεις μας αποτελούν τα δικαιώματα του παιδιού. Τι μπορεί να σημαίνει δικαίωμα;
  • Έχουν όλα τα παιδιά στον κόσμο τα ίδια δικαιώματα;
  • Ποιος μπορεί να εξασφαλίζει στα παιδιά τα δικαιώματά τους; Τι μπορούν να κάνουν τα παιδιά γι’ αυτό;
  • Με ποιον τρόπο τα παιδιά μαθαίνουν για τα δικαιώματά τους;
  • Ποιο θεωρούμε σημαντικότερο από τα δικαιώματα του παιδιού;

Πώς γίνεται να διεκδικήσουμε τα δικαιώματα της Σύμβασης των Δικαιωμάτων του Παιδιού;

talk balloon

Συζήτηση και αξιολόγηση

Μετά τη δραστηριότητα συζητάμε:

  • Ποιος είναι υπεύθυνος να εξασφαλίζει όσα έχει ανάγκη το κουνέλι;
  • Ποιος είναι υπεύθυνος να εξασφαλίζει όσα έχει ανάγκη το παιδί;
  • Οι απαντήσεις μας αποτελούν τα δικαιώματα του παιδιού. Τι μπορεί να σημαίνει δικαίωμα;
  • Έχουν όλα τα παιδιά στον κόσμο τα ίδια δικαιώματα;
  • Ποιος μπορεί να εξασφαλίζει στα παιδιά τα δικαιώματά τους; Τι μπορούν να κάνουν τα παιδιά γι’ αυτό;
  • Με ποιον τρόπο τα παιδιά μαθαίνουν για τα δικαιώματά τους;
  • Ποιο θεωρούμε σημαντικότερο από τα δικαιώματα του παιδιού;
  • Πώς γίνεται να διεκδικήσουμε τα δικαιώματα της Σύμβασης των Δικαιωμάτων του Παιδιού;